V11
Model V11 by však měl rokem 2005 v podstatě ukončit
svůj život – důvodem je zejména nástup povinné homologace EURO3
v průběhu roku 2006. Předpokládá se, že pro rok 2006 možná zůstane
v nabídce max 1 až 2 výběhové verze pro poslední zájemce o tento
stylově unikátní a oblíbený motocykl.
Breva 1100
Vlastní výroba a dodávky prvních kusů by měli být
v květnu.
Velmi příznivá a cena.
Příslušenství - mělo by být k dispozici již
s náběhem prvních kusů v květnu v plném rozsahu (čelní štít, centrální
stojan, alarm, boční kufry, nižší sedlo, tank-vak apod.).
V prvním roce se bude vyrábět pouze základní verze.
ABS by mělo být k dispozici od roku 2006.
GRISO
Rovněž náběh Grisa by měl být dle původních
předpokladů, tj. v září letošního roku s tím, že oficiální představení
je plánováno na červenec. I zde máme objednány 2 ks z první série.
Pokud jde o barvy, prakticky definitivní je černá, druhá barva bude
definována mimo jiné i na základě internetového hlasování na
www.motoguzzi.it. V Mnichově představená kreace v kávové barvě
(familiérně označovaná za průjem) se všeobecně nesetkala s příznivým
ohlasem a tudíž bude právě nahrazena.
Jistě jste zaregistrovali, že v konečné verzi Grisa
je nový dvou-ventilový motor velmi shodný s motorem nové Brevy 1100.
Důvodem absence původně navrhovaného čtyř-ventilu je jednak opět
homologace EURO3 (viz i informace o MGS-01) a zároveň snaha o dosažení
příznivé ceny motocyklu.
MGS-01
První série 60 ks tohoto unikátního a veřejností
tolik obdivovaného stroje byla vyrobena v listopadu 2004 a to pouze ve
verzi Corsa, tj. s motorovým kitem 1225ccm/128HP a v závodní úpravě,
tj, bez homologace (světla, blinkry apod.) určené pouze pro uzavřené
okruhy. První série je již rozprodána.
Pokud jde o budoucnost tohoto modelu:
·Je možné
(nikoliv však jisté), že vzhledem k zájmu bude v průběhu roku 2005
vyrobena druhá série cca 50 ks stejného provedení. Zavisí to však na
společných možnostech Moto Guzzi a Ghezzi-Brian zejména z hlediska
motorového kitu. Nicméně naděje je důvodem proč MGS-01 oficiálně
uvádíme v ceníku. Pokud by se našel další zájemce a druhá série bude
skutečně vyrobena, pokusíme se další stroj zajistit.
·Velkým
problémem nového čtyř-ventilového motoru je dosažení emisních a
hlukových limitů EURO3. Pokud by bylo vůbec dosaženo těchto limitů,
tak pravděpodobně za cenu neúměrně sníženého výkonu, který by
neodpovídal charakteru stroje a neumožňoval konkurenceschopnost. Proto
s největší pravděpodobností silniční verze vůbec nebude a celková
série 60 resp. eventuálně cca 110 ks ukončí historii tohoto modelu. Na
druhé straně tímto získává každý vyrobený kus značně na exkluzivitě.
Několik
poznámek k novému ceníku:
Nevada 750
V ceníku uvádíme znovu i starý karburátorový model.
Důvodem je to, že výrobce má k dispozici několik posledních strojů.
Breva 750
Zde stanovujeme cenu významně nižší – z původních
245000 na 229000.
Breva 1100
Jedná se zcela nový motocykl ve všech směrech
včetně zásadně inovované pohonné jednotky. O to více nás těší velmi
přijatelná cena 349000.
Griso
I zde považuji cenu 379000, tj. významně pod
hranicí 400000, za velmi příznivou.
Několik
povzbudivých slov závěrem:
Rovněž situace
ohledně náhradních dílů a příslušenství se lepší, rozsah nedodaných
položek se postupně snižuje a v před příchodem hlavní sezóny by mělo
být vše na slušném standardu a to zejména pro aktuální modely.
Celkově si proto dovoluji směle konstatovat, že
stav proslulého orla z břehů mandelských nebyl nikdy tak příznivý a
světlé zítřky nebyly nikdy tak jasné jako nyní. Doufám, že se radujete
a plně sdílíte náš optimismus a těšíme se na brzké objednávky.
VIVA MOTO
GUZZI !!!!
Cordiali saluti
Jaroslav Pištěk
|