Společnost
APRILIA Group, jehož součástí je MOTO GUZZI S.p.A., prošla velmi
těžkým obdobím v loňském roce a v současné době se dokončují
systémové změny v rámci začlenění značek APRILIA a MOTO GUZZI do
koncernu Piaggio&C.s.p.a., který převzal v loňském roce kontrolu na
Aprilia Group a který zahrnuje mimo jiné značky PIAGGIO, DERBI,
GILERA a VESPA. Nový koncern se tak stává největším výrobcem
jednostopých vozidle v Evropě vůbec a určité problémy jsou mimo jiné
způsobeny i složitými jednáními s antitrustovým úřadem Evropské
unie, neboť nový koncern dosahuje v některých zemích evropské unie
více jak 50% podílu na trhu jednostopých vozidel.
Koncern Piaggio je součástí IMMSI Group, který zahrnuje i aktivity
v oblasti výroby jachet a rovněž aktivity na trhu s nemovitostmi. Je
považován za jednoho z finančně nejstabilnějších koncernů v Evropě
s vlastním kapitálem 195 mil. EUR.
Součástí strategického plánu koncernu Piaggio je
přehledné rozdělené vyráběných modelů, kde jednotlivé značky se
budou v principu specializovat následujícím způsobem:
-
Piaggio (+ Vespa) – „skútr“ firma,
zaměřená na vývoj a výrobu skútrů
-
Derbi – vývoj a výroba
maloobjemových motocyklů 50 a 125 ccm
-
APRILIA – vývoj a výroba
sportovních motocyklů (silniční i off-road)
-
Moto Guzzi – vývoj a výroba
cestovních motocyklů
Pokud jde o značku MOTO GUZZI,
základním záměrem koncernu je:
-
Navázat na slavné tradice značky a udržet si
loajalitu stávajících zákazníků – typických „guzzisti“
-
Zároveň vybudovat silnou značku s širokou
nabídkou motocyklů orientovaných především na cestování a
oslovit nové zákazníky – především ty, kteří se doposud
orientují na značky s vysokou image v tomto segmentu (BMW)
-
Udržet si vše pozitivní a jedinečné, s čím je
jméno Moto Guzzi spojeno – podélné motory V2, kardan apod.
-
Pokračovat ve zvyšování spolehlivosti a
kvality motocyklů pomocí technického vývoje a pomocí důrazu na
kvalitu subdodávek i konečné montáže
-
Zásadní zlepšení v oblasti poprodejního
servisu – zejména dodávkách ND
Do značek APRILIA a MOTO GUZZI bude investováno
v následujících 2 letech cca 100 mil. EUR zaměřených kromě vývoje
nových modelů zejména na poprodejní služby (záruční podmínky,
dodávky náhradních dílů, příslušenství, služby pro majitele apod.).
Hlavní směry vývoje značky pro období 2006-2009
jsou následující:
Rozšíření palety motorů na
750, 850 a 1200 ccm
Zavedení 4-ventilové
techniky, eventuálně vodou chlazených agregátů
Rozšíření nabídky o
plnohodnotné cestovní stroje včetně cestovních „endur“
Velký důraz klade koncern na úroveň nabízených
služeb poprodejního servisu. V současné době dochází k sjednocování
systému centrálních skladů a logistiky dodávek náhradních dílů.
Cílem je zajištění konkurenceschopného systému z hlediska rychlosti
dodávek až k zákazníkovi. Tento systém by měl postupně naběhnout již
v letošním roce. Dalším příkladem je záměr prodloužené záruky.
1. MODELOVÁ
ŘADA 2006 – nové modely
750 ccm – Breva, Nevada
Modely 2006 vycházejí
z modelů 2005 bez zásadních technických změn
Nově jsou opět zavedeny verze
Touring (Breva i Nevada) s výhodnou nabídkou standardní výbavy
navíc
Perleťová barva za příplatek
Modely plní emisní normy
EURO3
California
ukončení hydraul. vymezování
ventilových vůli a návrat k osvědčenému systému mechanického
vymezení
zúžení modelové řady
ukončením výroby modelů Stone, Titanium a Aluminium,
přejmenování EV / EV Touring na Classic / Classic Touring
plnění norem EURO3 a zároveň
zlepšený průběh kroutícího momentu – lepší dynamika jízdy
nový luxusní model California
1100 Vintage – navázání na jeden z nejúspěšnějších modelů
vyráběných v 70. letech pro kalifornskou policii – design bohatá
výbava
výroba modelu Vintage začíná
v únoru
Griso
rozšíření nabídky tohoto
velmi obdivovaného a trhem obecně uznávaného motocyklu o
levnější verzi s novým motorem 850 ccm a jednodušším (levnějším)
podvozkem při zachování všech typických linií.
Zahájení výroby modelu
s motorem 850 ccm je plánováno na březen.
Breva
rozšíření nabídky tohoto
velmi obdivovaného a trhem obecně uznávaného motocyklu o
levnější verzi s novým motorem 850 ccm a jednodušším (levnějším)
podvozkem při zachování všech typických linií
rozšíření nabídky o ABS
nová barva – oranžová perleť
Zahájení výroby modelu
s motorem 850 ccm je plánováno na březen.
Norge
zcela nový model na podvozku
„velké“ Brevy splňující nejnáročnější kriteria z hlediska
pohodlí, bezpečnosti a výbavy
nové motory 1200 ccm
ABS ve standardní
výbavě
Výroba 3 verzí dle úrovně
výbavy - G, GT a GTL
Široká nabídka příslušenství
včetně GPS navigace, audio systému apod.
Výroba zahajuje v březnu,
prvních několik kusů by mělo dorazit do ČR na přelomu
března/dubna
2. CENÍK
2006
Díky příznivému kursu EURa se nám podařilo zlevnit většinu modelů a
nabídnout tak atraktivní ceny pro zákazníky. Výjimkou je model Griso
1100, kde se nám podařilo díky kursu absorbovat zdražení výrobce
platné od 1.1.2006. Cena tudíž zůstává stejná jako na podzim 2005.
Cordiali saluti
Jaroslav Pištěk
|