Úvodník pro ty co nás neznají,

protože u těch, co nás znají, nám žadný kecy nepomůžou.

V březnu 1993 se firma Průcha – Motorové nářadí (později Moto Guzzi- Průcha) stala, jako vůbec první v bývalém východním bloku, výhradním dovozcem slavné italské továrny Moto Guzzi pro Čechy, Moravu, Slezsko a Slovensko. V roce 1999 jsme se odtrhli od prsu Motorového nářadí a založili samostatné Moto Guzzi CZ s.r.o. Naše osvětová činnost, na u nás v novodobé historii neoraném poli klasických evropských motocyklů, byla velmi náročná a to hlavně na nervy, játra a také úvěry. Trefně by se dala popsat pořekadlem: „Z hovna bič neupleteš a když upleteš, tak nezapráskáš“. Přes to si myslíme, že se i díky nám dostala značka Moto Guzzi do obecného podvědomí a majitelé získali punc výrazných individualistů. Na den přesně po 10ti letech jsme usoudili, že jsme splnili naší historickou úlohu a prodali jsme se dovozci Aprilie - firmě A-Spirit, která ukončila naší partyzánskou válku s džaponskou velkovýrobou, a zahájila novou éru normálního civilního dovozcovství s velmi dobrým finančním zázemím. Při příležitosti předávání importérských práv jsme se džentlmensky dohodli, že zůstaneme prodejci, ovšem výhradně značky Moto Guzzi.

Byli bychom rádi, kdyby z výše uvedeného vyplynulo, jak říkal Jaromír Hanzlík ve filmu Slavnosti sněženek: „Máte štěstí, že jedu kolem jsem totiž odborník...“ Je fakt, že jsme do dneš-ního dne prodali necelých 160 nových motocyklů Moto Guzzi, a zhruba stovku ojetých Guzzin. Známe velmi důvěrně prostředí, ve kterém se Moto Guzzi vyrábí, a mentalitu managerů i dělníků, protože všechny motocykly jsme si dováželi sami vlastníma rukama, nohama a kolama. Máme opravdové přátele mezi italskými a také německými prodejci a servisáky Moto Guzzi a proto se dozvídáme s předstihem věci (drobné závady) co nás čekají a jak je máme řešit, ne dle internetové videosekvence, ale v praxi. S vrozenou skromností můžeme říct, že za ty roky našima rukama, v našich zemích, prošlo nejvíc motorů, převodovek, koncových převodů při záručních i běžných opravách. Taktéž jsme si vyzkoušeli i několik tzv. kitů. Tzv. říkáme proto, že otevřít sání a nasadit „laděný“ výfuk, nedejbóže nový eprom, nepovažujeme za úpravu pro fajnšmekry. Naše “ladění“ vychází přímo z tovární dokumentace a dílů, případně od zavedených firem, které se Moto Guzzi zabývají už léta se zaručenými výsledky. Takovéto optimalizování výkonu a krouťáku pak spočívá mimo jiné v úpravě spalovacího prostoru, výměně ventilů, ventilových pružin, speciálních válců a pístů a v obzvlášť vypečených případech dojde i na kliku a blok motoru.

Velice rádi Vám prodáme nový i ojetý motocykl Moto Guzzi (především pro peníze, jak jinak), ale tím s Vámi nekončíme, naopak začínáme! Protože víme, co Vám nadělujeme, dovolujeme si i luxus záruky na ojeté stroje.

Od počátku socialistického kapitalismu v devadesátých letech minulého století jdeme nekompromisně cestou úzké specializace a z toho plynoucí vysoké odbornosti a samozřejmě důvěrného vztahu mezi prodejnou, servisem (námi) a Vámi. O toto se budeme snažit i dál do úplného roztrhání našich těl a ztvrdnutí jater. Práci čest! Čest!!

Moto Guzzi nás opravdu baví, zajímá a máme ji i se všemi nectnostmi rádi, a proto jsme udělali i tyto stránky, přestože nesnášíme počítače, internet a Evropskou Unii. Také proto, aby jsme měli novou „dominu“ a pro jasné oddělení doby, kdy jsme se prali s importem Moto Guzzi a dneškem, kdy se mazlíme s naší kočičkou, jsme vytvořili úplně novou, žertovnou nikde neregistrovanou nechráněnou známku „První Kozí, spolek s ručením neomezeným.“ Do grafické podoby nám jí krásně vyfikla Lulu.

A poslední informace úvodníku pro neznalé. Furt dokola omílaný, téměř dokonalý rým: KOZY-GUZZI nás dovedl až k tomu, že jsme v roce 2000 položili základ prvnímu Guzzi chovu koz Kamerunských na světě.

Vám neznalým nováčkům se musíme přiznat, že v původním slova smyslu se nám jednalo výhradně o chování ženských ňader.

 

CORDIALI  SALUTI!

 

                        Ing. Jan Průcha alias C.K. (samozvaná Centrální Koza)

 17. červencna 2003

 se to ňák protáhlo, kurva