MOTO GUZZI V 100 MANDELLO
Moto Guzzi v roce 2021 slaví sté narozeniny, ale více než za
významný milník považuje toto výročí spíš za nový začátek a základ,
na kterém bude stavět svou budoucnost. Začátek nového století, ve
kterém bude Moto Guzzi pokračovat ve výrobě pozoruhodných
autentických motocyklů se silným charakterem.Tyto moderní motocykly
plné šarmu a špičkových technologií se budou stále vyrábět v Itálii,
stejně jako tomu bylo doposud. Epicentrem vášně pro značku Moto
Guzzu zůstává továrna v MandellodelLario.
Orlí hnízdo však dostane nový vzhled, který je výsledkem
ambiciózního projektu na rekonstrukci a rozšíření továrny v následujících
letech. Továrna bude otevřena veřejnosti a stane se místem setkávání
a sdílení lásky k motocyklům. Tato zcela nová industriální vize,
postavená na koncepci enviromentální udržitelnosti a efektivního
využívání zdrojů, bude sloužit k prezentaci
naprosto unikátního technického a kulturního dědictví.
Charakterizuje ji pečlivě vybalancovaný poměr mezi tradicí a inovativním
přístupem ke konstrukci a designu.
Moto Guzzi V100 Mandello, první krok do roku 2121
Číslo “100” symbolizuje stoletou historii značky, plnou vášně,
řemeslného umu, inovací a úspěchů na sportovním poli i v obchodě.
“100” zároveň symbolizuje druhé století, které právě začíná. A “100”
také, podle tradice Moto Guzzi, symbolizuje zdvihový objem nového
moderního motoru, který se stane základem nové generace motocyklů,
jež spatří světlo světa v budoucnosti.
Moto Guzzi V100 Mandello začíná psát novou kapitolu v příběhu Moto
Guzzi. Motocykl, který se nechce řadit nebo zapadnout jen do jedné
kategorie, bude kombinovat dynamiku s cestovním charakterem, který
žije v duši každé Moto Guzzi.
Tuto dosud nevídanou Moto Guzzi charakterizují špičkové technologie,
kterými značka ukazuje směr, jímž chce kráčet vstříc budoucnosti
plné nových technických a aerodynamických řešení.
V100 Mandello rovněž reprezentuje inovativní design který je
– stejně jako u všech Moto Guzzi – zaměřený na odhalení unikátního a
nezaměnitelného dvouválcového motoru. Tvary motocyklu staví na
hlavních designových základech Moto Guzzi, ale mají daleko k
nostalgii a prezentují semoderním přístupem. To je zřetelně
vidět na tvarech palivové nádrže, která vypadá jako by byla
přidělaná přímo na masivní hlavy válců, na bočních panelech pod
sedlem, jejichž štěrbiny jasně odkazují na legendární model LeMans z
roku 1976, a na horní kapotáži, připomínající model LeMans 850 III z
roku 1981. Motocykl se stylem a technologiemi
21. století, který ztělesňuje charakter a autenticitu všech Moto
Guzzi.
Moto Guzzi V100 Mandello
představuje obrat v historii značky. Je to projekt, který
poprvé využívá velmi důležité technické inovace. Je úplně
prvnímmotocyklem s adaptivní aerodynamikou, a první Moto Guzzi s
moderní elektronickou výbavou, do které patří
například šestiosá inerciální platforma, náklonové ABS,
semi-aktivní odpružení a quickshifter, což jsou jen
některé z nejdůležitějších prvků.
A
je také první Moto Guzzi, poháněnou novým motorem “compactblock”,
se sofistikovanou technikou. Tradici zachovává architektura s
uložením válců v 90° úhlu, která zaručuje unikátní průběh točivého
momentu a nezaměnitelný zvuk Moto Guzzi, ale jinak je motor v
podstatě celý nový.
Nový design umožnil vyvinout extrémně kompaktní a lehký motor,
který je o 103 mm kratší než “smallblock” modelu V85 TT. Nový
dvouválec vyniká nad všemi ostatními motory, které byly v
MandelludelLario poslední dobou vyvinuty, svými hlavami válců,
otočenými o 90°. Toto řešení zvyšuje jízdní komfort a umožňuje
výhodnější rozmístění komponent sání a elektronického vstřikování.
Zdvihový objem má hodnotu 1042 cm3, přičemž
rozvody DOHC poháněné řetězem ovládají čtyři ventily v
každém válci. Mazání s olejovou vanou doplňuje kapalinové
chlazení a hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni.
Výkon
dosahujemaximální hodnoty 115 koní a točivý moment pak více
než 105 Nm, přičemž 90 % jeho maxima je k dispozici
už ve 3500 otáčkách a omezovač je nastaven na 9500 otáček. Tyto
údaje zřetelně ukazují charakter a sílu nového motoru; můžete od něj
čekat jak mocný zátah v nízkých rychlostech, tak jízdní prožitek,
hodný značky.
Sekundární převod kardanem je integrovaný do dlouhé hliníkové
jednostranné kyvné vidlice, nyní umístěné na levé straně.
Uložení výstupu kardanu mnohem níž než u předchozích motorů Moto
Guzzi, eliminuje reakce odpružení na přenášení točivého momentu a
tím pádem odpadá potřeba použití přepákování na kyvné vidlici. Jízda
je díky tomu plynulejší při akceleraci i během zpomalování, podobně
jako u motocyklu s řetězem, ale pořád s typickými výhodami kardanu,
tedy menšími nároky na údržbu a čistějším
provozem.
Sportovní charakter
modelu V100 Mandello však nesouvisí pouze s výkonem nového motoru,
ale také s kvalitami kompaktního a ovladatelného podvozku,
který nabídne vzrušení v zatáčkách a rychlých úsecích, ale také
solidní stabilitu na dlouhých cestách, doplněnou nezaměnitelným
pocitem od předního kola, který je synonymem zábavy a jízdního
prožitku. O to se stará také rám z ocelových trubek s
rozvorem 1486 mm, který vychází ze špičkové konstruktérské školy
Moto Guzzi a je dokonalým základem pro obratnost motocyklu.
Cestovní
kvality se projevují vysokou úrovní komfortu, kterou
motocyklu dodává velkoryse dimenzované sedlo a aktivní, uvolněná
jízdní pozice. Použití jednodílných hliníkových řídítek s
proměnlivým průměrem dokonale ladí s filozofií modelu: dokonalá
ovladatelnost při sportovní jízdě a zároveň možnost vzpřímenější a
uvolněnější jízdní pozice na delších cestách. Cestování ve dvou
je základní ingrediencí projektu. Pro spolujezdce je vyhrazena velká
část dobře polstrovaného sedla doplněná praktickými madly a jeho
jízdní pozice je ideální na uvolněnou jízdu. Rozsáhlá nabídka
originálního příslušenství zahrnuje mimo jiné sadu kufrů, které
nevyžadují montáž žádných přídavných držáků a nijak výrazně
neovlivní šířku motocyklu ani jeho hmotnost. Technologie Moto Guzzi
přispívají ke komfortu a ochraně před větrem s využitím prvního
adaptivního aerodynamického systému na světě, který v závislosti
na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu automaticky nastavuje
polohu deflektorů na bocích 17,5litrové nádrže. V nejvyšší poloze se
díky těmto prvkům sníží nápor vzduchu na jezdce o 22 %, což
přibližuje model V100 Mandello – pokud jde o úroveň ochrany – k
mnohem objemnějším a méně sportovním tourerům. K tomu
přispívá také horní kapotáž, jejíž výšku lze elektronicky nastavit.
Tento systém je součástí špičkového elektronického balíčku,
sestávajícího z elektronického plynuRide by Wire, který
zajišťuje přesnou dodávku výkonu a nízkou spotřebu paliva,
nejmodernější šestiosou inerciální platformuMarelli 11MP ECU,
která efektivně řídí elektronické asistenční systémy, tempomat a
náklonové ABS, zajišťující aktivní bezpečnost při brzdění
v zatáčce.
K
dispozici jsou čtyři jízdní režimy, jmenovitě Travel,
Sport, Rain a Road. Každý z nich pracuje se
třemi různými palivovými mapami, čtyřmi úrovněmi kontroly
trakce, třemi úrovněmi intenzity brzdného účinku motoru
a(ve verzi, která jej má ve standardní
výbavě) rovněž semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0,
které se automaticky, minutu po minutě,
přizpůsobuje stylu jízdy a kvalitě jízdního povrchu, a nabízí ty
nejlepší možné jízdní vlastnosti za každé situace.
Jako obvykle, technologie Moto Guzzi nemají za cíl pouze zajistit
bezpečnou a vzrušující jízdu, ale také zpříjemnit život za řídítky.
Stačí, když jezdec stiskem tlačítka vybere jízdní režim, který
nejlépe vyhovuje jeho potřebám, a automaticky dostane ideální
nastavení všech elektronických funkcí. Nastavení jízdních režimů
navíc lze přizpůsobit vlastním preferencím.
Ve standardní
výbavě je dále 5" barevný TFT přístrojový panel, kompletní
LED osvětlení s funkcí denního svícení DRL a systémem “náklonového
svícení”
jehož dvě přídavná světla osvětlují celou zatáčku a zvyšují
viditelnost v náklonu.
V100 Mandello je v
nabídce ve dvou verzích s různou výbavou. Komplexnější verze má semi-aktivní
odpružení
Öhlins ve standardní
výbavě, stejně jako quickshifter, vyhřívané rukojeti a multimediální
platformu Moto Guzzi MIA, která umožňuje propojení smartphonu s
přístrojovým panelem přes Bluetooth a rozšíření jeho funkcí. Moto
Guzzi MIA může ovládat vyřizování hovorů či poslech hudby
prostřednictvím intuitivních ovladačů na řídítkách nebo hlasových
příkazů. Její součástí je funkce GPS umožňující sledovat pokyny
navigace telefonu přímo na displeji přístrojového panelu. |